Концепція Нової української школи (НУШ), яка втілює в собі ідеї та принципи Конвенції про права дитини, передбачає створення безпечного і дружнього до дитини освітнього середовища. У сучасних умовах реформування освіти школа має забезпечити захист від насильства, образ, зловживань та експлуатації всіх учасників освітнього процесу
Свобода від насильства – одне з основних прав людини. Утім від різних форм насильства страждають як жінки, так і чоловіки, дівчата та хлопці. Факти насильства і жорстокості щодо дітей викликають особливе занепокоєння. Останнім часом у закладах освіти спостерігається зростання кількості випадків свідомого жорстокого ставлення старших і сильніших учнів до менших і слабших членів шкільного колективу. Тривожною тенденцією для сучасного дитячого середовища стає булінг (цькування). Насильство завдає хлопцям та дівчатам тяжких травм, фізичних і моральних, які мають згубні наслідки для їхнього подальшого психосоціального благополуччя.
З метою підвищення рівня професійної компетентності спеціалістів психологічної служби закладів освіти у питаннях запобігання та протидії насильству та надання своєчасної допомоги, ефективної підтримки учасникам освітнього процесу у випадках насильства, на базі Ямницького ліцею відбулося засідання методичного об’єднання практичних психологів та соціальних педагогів Ямницької ТГ на тему: «Прояви та наслідки насильства, домашнього насильства та булінгу». Практичні психологи та соціальні педагог розглянули теоретичні питання з даної проблематики та були учасниками тренінгу.
Керівник МО Крута О.М. ознайомила учасників щодо відмінностей понять «насильство», «жорстоке поводження, «ґендерно зумовлене насильство», «дискримінація», «ґендерна рівність», «домашнє насильство», «дитина-кривдник(-ця)», «дитина-постраждала від насильства», «булінг» . також були розглянуті та проаналізовано причини цих явищ, різних форм і проявів насильства, його наслідків.
Практичний психолог Тязівської гімназії Ковальчук-Ілюк Х.В. провела тренінг «Протидія та реагування на випадки насильства над дітьми». Учасники семінару мали можливість переглянути кілька тематичних відео, обговорити види насильства, бути активними учасниками практичних вправ.